Dessa val

Vi fick förra veckan samtal från kommunen angående vår "önskelista" på dagis angående vårt första val. Personen undrade om vi kanske kunde tänka oss ett annat alternativ i och med att det var så få platser att dela ut. Visst sa vi, vi far dit på ett studiebesök och kollar upp dagiset och så meddelar vi vårt beslut sen.

Igår var jag på studiebesöket...japp jag...tyvärr blev det så att Mattias och Joel inte kunde följa med...varför tar jag senare. Jag tyckte det verkade helt ok i förhållande till vårt första hands val då vi inte kunde få det. Så jag ringer till "placeraren" på kommunen och sa att vi tackar ja till platsen. Jag får då veta att det kanske kan finnas en öppning till vårt första val och hon undrade hur jag ställde mig till det....hmmm...ja du...vad skulle jag svara. I och med att det kändes som att möjligheten skulle vara liten sa jag att vi håller oss till det här stället där vi med säkerhet vet att vi får en plats. Ok sa hon, skicka in pappret som hon hade skickat ut så var det grönt.

Idag med posten dimper det ned ett brev som säger att vi har fått en plats på vårt första hands val och inskolningen börjar den 24 aug.......jaha, men hon jag hade pratat med hade ju sagt att det kanske skulle öppnas upp en plats, inte att vi hade fått en plats, Brevet var utsänd av en helt annan person. Mattias messar och ringer mig på jobbet och undrar hur vi ska göra...vilken plats ska vi nu välja?! Då börjar våndan av att välja....hur ska vi tänka? Vad ska vi satsa på? Nytt och fräscht? Mindre barngrupp samt indelat i en yngre och äldre ålder eller större barngrupper i blandade åldrar 1-5 men lite närmare och till synes trevlig personal? Vi kom till slut fram till att vi håller oss till vårt första hands val - mindre barngrupp, färre barngrupper och indelning i yngre och äldre barn samt nyare lokal. Bära eller brista. Det finns ju egentligen inga garantier att det kommer att funka på något av ställena och skulle det inte funka, ja, då får vi väl ansöka om att byta till ett annat dagis. Det som känns bra är att vi nu har fått ett datum på när inskolningen ska börja samt veta att vi har en plats.

Nu är det ngn som har börjat röra på sig och låta i sovrummet. Dags att börja göra sig klar för sängen så jag kan ligga brevid honom.

I morgon är det fredag....härligt! Hoppas det fina vädret håller i sig så man får möjlighet att njuta av solstrålarna där ute.
Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0