Steg i den stora världen

Joel har idag fått sitt andra par skor. Olyckligtvis blev de första paren inte så väl använda som jag hade hoppats på. Dagens skor blev ett par joggingskor som är tänkt att kunna börja användas nu när värmen har börjat komma. Joel fick prova dem på affär´n när vi var och handlade idag. Han fick till och med hjälpa till att styra kundvagnen efter att ha fått ett par skor på fötterna. Det såg riktigt sött ut. Tyvärr hade min mobil laddat ur så jag kunde varken ta bilder eller filma det hela. Mattias mobil låg hemma (tror jag iallafall).

Efter vi väl bestämt oss för vilka skor Joel skulle ha fick han behålla dem på fötterna. Sånt funkar ju bra nu när det är självskanning på affärerna nu för tiden. Sen på bilparkeringen fick han även prova på att gå ute i det stora. Tror han tyckte det var skoj. Än en gång, han såg så söt ut när han stapplade omkring. Nu var det en hel del bilar i farten så jag vågade inte låta honom gå så mycket på parkeringen. Men en sak är säker iaf, nu blir det mer promenader för Joel del även ute i det stora :)

En och en halv arbetsdagar kvar innan påsk och långledighet. Det är halvdag på torsdag men jag funderar på att jobba över till klockan 14 så jag får något gjort. Får ju ändå sluta tidigare den dagen. Det hela beror nog lite på hur fint vädret är....skiner solen kommer man nog att lockas att vilja gå ut och njuta av vädret istället.

En rolig sak med denna påsk är att jag kommer att få träffa en av mina bästa vänner som kommer till stan. Jag har inte träffat henne sen hon flyttade söder ut sen slutet av augusti. För att göra det än mer spännande så väntar de smått till hösten och det ska bli så kul att få se om det har blivit någon mage än. Det som är tråkigt är att jag inte får vara i närheten och följa graviditeten på nära håll. Jag får hoppas att hon blir bättre på att lägga ut kort på magen längre in i graviditeten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0