Händelselös dag

Idag har det inte gått många knop här hemma. Mattias gick upp med lilleman i morse (vaknade givetvis i vanlig ordning strax efter 6 i morse) och det blev filmtittade hela förmiddagen för den lille. Själv klev jag upp strax efter nio, halv tio och hittade sambon halv sovandes i soffan. Skiftbyte. Sambon in i sovrummet för fortsatt sovande. Själv satte jag mig och tittade på mitt arbetsschema om jag håller mig till halvtid eller om det blir mer tid på jobbet men det ligger ganska så bra på 20 tim i veckan förutsatt att jag TAR MIG HEM I TID, dvs slutar lite tidigare. Måste erkänna att det känns bra att börja senare om mornarna :)

Sen blev det att laga lunch till den lille. Det kändes skoj. Provade att steka upp kasslerbiten som blev kvar från igår, la till creme fraiche för att få så kallad sås, blandade i cilisås och timjan. Till det blev det ris från igår. Jag var lite osäker på om lilleman skulle äta det men han åt en del iaf. Sen ut i vagnen för att sova. Medan de båda grabbarna låg och sov så har jag tittat och sorterat kort samt försöka hitta kort vi kan framkalla till dagis. Inte lätt.

Nu ska jag sätta igång med köttfärssåsen som ska bli till middag. Mattias är ute med en kompis sambo och ser på F1 på Olearys. Jag måste nog erkänna att det känns skoj att få laga mat. Det sker inte så ofta nu för tiden då Mattias är kocken i familjen. Nu gäller det bara att lillemannen sitter snällt i soffan och ser på film...tyvärr verkar det som att han redan har lessnat...blir väl ice age igen då...favoritfilmen....eller kanske Madagaskar.

Känner nu medan jag sitter och skriver att det inte skulle vara helt dumt att få sitta kvar i soffan och bara glo på tv, spela lite mahjong och lyssna på musik......:)

Kitchen, here I come!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0