Äntligen lite bilder!

Nu tog jag för en gångs skull med mig kameran bort till huset och kan ge er lite bilder.

Först planlösningen igen.

Här kommer en bild på min skyttegrav i köket.




Här står jag på röret precis där det vänder neråt i marken. Det går en meter ner i marken och därför kommer det bli omöjligt att gräva upp det utan att riskera att hela kåken hamnar i gropen. Det får nog bli en avloppsstrumpa även om det kommer kosta 25000. Fan om man kunde snyta pengar ur näsan ändå...




Avloppscentralen mitt i köket. Plastpåsen täcker del av röret som kom från diskbänken och lilltoan. Där ska det nya badrummet komma senare också. Från höger i bild kommer röret från tvättstugan och garaget.




Lilltoan innan rivning. Det satt en blå matta på golvet också. Den satt rejält också.. Sen är det blå tapet ovan kaklet.



Toan nu. Som Joel säger; bottaaaa



Rännan där avloppet från nya badrummet ska gå. Till höger, utanför bild är lilltoan och snett framåt höger är köket.



Måste ge er en bild av garaget också. Så här blir det när vi ska flytta in. Svärföräldrarna ska ut. Och det ska renoveras. Allt hamnar här.... Vi har flyttkartonger här. De har flyttkartonger här. Tvättmaskinen ska vara kvar men spisen och kylen ska bort (nån som behöver endera?). Sen jag tog den här bilden har jag fått hem golvvärmen också så nu är där staplat 90 st spårade frigolitskivor, paket med plåtar och fördelargrejer också.



Idag fredag hade jag blivit lovad att de två rörmokarna som gjort det första skulle komma och fortsätta. Inte fan kom det nån rörmokare. Svärfar har varit där. Förmodligen har han gjort det de skulle göra, men jag har inte prtata med honom än.

Hur som helst så var swoosh avloppsrening där och skickade ner en kamera i avloppet igår. Där var förvånansvärt lite beläggningar och rören är helt ok. Trots det så har vi bestämt oss för att det är dumt att inte göra avloppsrenovering nu eftersom det kommer att behövas nån gång (man kan ju aldrig säga när...) På måndag eller tisdag ska de komma igen och filma och eventuellt spola rent avloppet. Då ska jag också få ett pris på vad det kan gå loss på. Mellan tummen och pekfingret sa han dock redan igår 1000 till 4000 kronor per meter avlopp. Lite beroende på omständigheter tydligen. Minst 10 meter har vi dock att belägga. Blir det för dyrt så kommer vi belägga från delen som dyker i köket och ut till kommunala och sen byta ut resten. Det innebär bilande av 6 kvadratmeter till plus en jävla massa grävande. En jävla massa grävande UNDER alla rör som är dragna i tvättstugan. Till och från radiatorerna, vatten till köket, vatten till duschrummet. Säkert två veckor för mig och jag kan inte påstå att jag är sugen....

Hä ä ju ba pängar... Älle hu?



Kommentarer
Postat av: Camilla

Du behöver ju inte känna dig sysslolös iaf :p

2009-12-04 @ 18:43:31
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Anette

Åh my... Men hur jävla jobbigt det än är NU, så kommer det kännas så mkt bättre sedan då ni vet att det är gjort ordentligt från grunden. Bra kämpat.

2009-12-04 @ 21:10:02
URL: http://dront242.blogspot.com/
Postat av: Mattias

Jo jag tänker ju likadant. Lika bra att göra det ordentligt EN gång och sova lugnt än att göra halvdant nu och sen göra det igen om 10 år.

2009-12-05 @ 13:50:49
Postat av: Sussie

Helt rätt tänkt grabben! Ingen ide o fuska o snåla in när man väl startat med renovering av ett gammalt hus... Bara bita ihop o härja vidare! Take care!

2009-12-10 @ 15:28:16
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0