Line dance

Sitter här röd om kinderna och fortfarande lite varm efter kvällens line dance. Ikväll fick vi dansa en hel del vilket gjorde att temperaturen steg i kroppen. Vi har hitintills lärt oss fyra danser i olika omfattning och svårighetsgrader. De två första tillfällena har varit mycket att gå igenom, gå igenom, gå igenom och gå igenom utan musik. Det hela blir såååå mkt roligare när man får nöta på till musiken än utan.....givetvis blir det svårare också då tempot höjs rejält i vissa fall.

Jag måste erkänna att jag kände mig skeptisk till det hela efter de första två omgångarna, men ikväll rasade murarna och jag ser fram emot nästa gång. Vi funderar till och med att dyka upp efter deras årsmöte för att vara med och dansa med de mer etablerade line dancerserna bara för att se hur det faktiskt ser ut och ska se ut. Nu är vi ju definitivt inte på någon rak rad utan är mer här och där, olika långa steg och alla gör rörelserna/stegen i sin egen takt...ibland *s* Man måste verkligen vara fokuserad för annars tappar man lätt bort sig. Går inte att tänka på annat för då är man körd. Så på sätt känns line dance ett bra sätt att kunna fokusera på annat än det man har hemma och på jobbet...på line dancen är det dancen som gäller, annars har man ingen chans att hänga med.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Kul att höra att du inte känner dig skeptisk längre! Kan det betyda en eventuell fortsättningskurs? Känner mig själv helsåld på linedance sen första början. Glad vi började :D

2009-02-01 @ 23:30:56
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0