På akuten

har vi spenderat våran kväll. Inte så skoj, men man får väl se till det positiva att ingenting var fel.

Det var nämligen så att vi misstänkte att Joel kunde ha svalt en liten säkerhetsnål då vi inte hittade igen den någonstans på golvet  eller på hans kläder. Och hur kunde han då komma i kontakt med en sådan? Jo, han fick tag i mina nyinköpta trosor där etiketten satt fast med en liten säkerhetsnål, men jag var inte hundra på om så var fallet. Sen ser jag honom sittandes med endast etiketten och smaskar lite på den och då kom givetvis funderingen - vart är säkerhetsnålen???!!

Efter en sökning på alla fyra på golvet, både av Mattias och mig, så var det bara att ringa till sjukvårdsupplysningen och höra vad de sa. Fick frågan om säkerhetsnålen kunde varit stängd eller öppen - ingen aning sa jag, vet inte ens om det finns en sådan eller inte. Fick då rådet att åka in på akuten och få det hela utrett och undersökt. Klockan var då strax efter halv 6 och jag hade drygt varit hemma en halvtimme efter jobbet....Mattias höll på med Joels middag. Så det var snällt att sluta med allt och fara till akuten. Vi var där 17.50. Fick ganska snart träffa läkaren som undersökte Joel som var väldigt tapper. Han hittade inget men tyckte att en röntgen skulle göras av hals och mage för att se om det kunde finnas något där. Lite väntan till....vi hänvisas upp till röntgen.....kom in dit 18.50. Där blev det lite grin då Joel inte tyckte om att bli fasthållen på britsen. Det gick dock rätt så fort. Ut och vänta igen....den här gången minst en halvtimme innan vi blev tillsagda att gå ned till akuten igen...19.50 swischar läkaren förbi som undrar " har han röntgats?" Jaaaa....vi väntar nu på att han skulle titta på plåtarna för att göra en bedömning....20.30....fortfarande inte fått komma in...Joel börjar bli trött, har inte fått någon middag (inte vi heller för den delen)...jag går och frågar om han kan få äta eller åtminstone dricka vatten...de ska höra med läkaren..och vips blir det vår tur. Ny undersökning där han får en fiberkamera instucken i näsan för att kolla kring svalget...den här gången fick mattias sitta och hålla i Joel.....tapper fram tills slangen kommer, men enligt Mattias så grinade Joel bara för att han blev fasthållen...ytterligare en väntan, men nu fick Joel iaf dricka....läkare åter...finns ingenting i hans system som skulle kunna vara en säkerhetsnål...allt ser bara bra ut. Vi får åka hem.

Väl hemma, snabbt på med pyjamas och Joel får en stooor vällingflaska som han glupskt börjar suga i sig och sen blev det direkt sängen. Förhoppningsvis kommer han sova lika snällt och fint i natt som han gjorde natten innan...då..trot eller ej, så  sov han faktiskt hela natten i sin egen säng (vilket han inte har gjort på månader) och utan att göra ett enda knyst...men åter till berättelsen...Joel sover, Mattias har lagat middagen som var tänkt att äta vid rimlig middagstid (chili con carne) och vad ser jag vid tröskeln till vårt tredje rum när vi sitter ned och äter...något som blänker...jo, det är säkerhetsnålen, öppen!!! jahapp...vad ska man säga....3 timmar åt ingenting eller? Varför kunde vi inte ha sökt bättre? Jag väljer hellre att tänka att det var tur att han inte fick tag på den och svalde den.

Nu går vi i säng! God natt.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Huga, vad otäckt det måste ha varit innan ni fick besked att han inte hade nån säkerhetsnål i sig. Men bättre kolla upp saker och ting en gång för mycket, det är min paroll när det gäller dessa små. Skönt att allt var ok!! Hoppas ni alla får sova gott inatt efter denna pärs.

2009-01-16 @ 23:53:08
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Sussie

Usch då! Ni måste va rädd om min lillkille annars kommer jag o tar honom ;o)

2009-01-17 @ 10:31:36
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/
Postat av: Karin

Usch vad otäckt!!



Typiskt med snurriga läkare och långa akut-besök, man tycker att ett akutenbesök borde kunna kortas ner betydligt tidsmässigt, borde vara mindre stressande för läkarna också!?



Tur att allt gick bra iaf :-)

2009-01-18 @ 21:49:31
URL: http://www.sthlmcookie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0