Slut på ledigheten

Mitt första inlägg i bloggen efter minst en timmes sittandes för att försöka luska ut hur sidan fungerar. Vi har iallafall lyckats enas om en bakgrund och lägga upp lite länkar till andras bloggar. Sen får man väl finslipa lite på det här med intressen, om en själv m.m vid ett annat tillfälle (något som nästan aldrig brukar göras om det inte görs på en gång)

Iallafall...idag är det söndag och sista dagen efter en lååång ledighet. I morgon är det tillbaks till verkligenheten och arbetslinjen. Känns lite tungt just nu måste jag säga att veta att man ska upp tidigt. Saken blir inte bättre av att Joel är inne i en dålig sömnperiod som gör att han har en tendens att vakna upp under nattens gång och det kan ta allt från en timme till två och en halv timme att få honom att lungt sova vidare igen...inget man önskar sig när man vet att man sen, någon timme senare ska gå upp till arbetet.

Annars då? Ja, under julen här har vi alla genomgått någon typ av förkylning. Förhoppningsvis är det avklarat nu. Joel ligger just nu och sover gott i sin säng *peppar peppar*, Mattias sitter här brevid och tittar på sin fotboll - Roma vs Milan - och jag bör nog snart göra mig klar för sängen. Ett problem är dock att jag inte känner mig särskilt trött. Ska iallafall sätta mig i soffan och läsa vidare i sista delen av Stig Larssons serie - Luftslottet som sprängdes. Jag har äntligen kommit in i boken som jag påbörjade för snart ett år sedan. Sedan Joel föddes har jag varken haft intresset eller ron för att sätta mig och läsa. Men nu tycks det ha kommit tillbaka :)

Lite andra nyheter för er som ännu inte hört det, så ska jag börja med Line dance nästa söndag. Ska bli riktigt skoj att prova på. Ett annat sätt att träna nu när Mattias och jag inte kan styrketräna tillsammans längre.

Sussa gott!

//Helena


Kommentarer
Postat av: Maria

Men hej och vad roligt att ni ska börja blogga! :-) Ser fram emot att få ta del av ert liv med Joel. Och tack för gratulationen till lillebror i magen. :-)



Sov gott!

2009-01-11 @ 22:43:33
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com
Postat av: Anette

Kul! Välkommen till bloggvärlden. :-)

2009-01-12 @ 11:57:48
URL: http://dront242.blogspot.com
Postat av: Karin

Hittade också hit :-) Vad roligt med fler släktbloggar! Allt bra däruppe i norr hoppas jag, Joel växer väl så det knakar ;-)

2009-01-12 @ 14:34:01
URL: http://www.sthlmcookie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0