Snart helg

Så är det snart helg igen. I morgon är det redan fredag. Jag tycker hela den här veckan bara har svischat förbi...visst, nu är ju inte fredagen slut och avklarad men det är iaf den sista arbetsdagen på veckan.

Joel somnade så fint igår och sov faktiskt helt ok under natten...fram till kvart i fem i morse vill säga. Då började han rulla hit och dit, sätta sig upp och inte veta hur han skulle vilja ligga. Kl 6 hade han lugnat ned sig och låg så sött och sov, givetvis den tiden som jag hade tänkt gå upp. Så det blev till att ställa om klockan till 6.30 för inte var jag pigg på att gå upp...nej! Klockan ringde halv sju...snooze....klockan ringde igen...snooze....sen vet jag inte om jag snoozade en tredje gång eller inte. Har iaf för mig att jag klev upp strax efter 7, gjorde mig bara i ordning, bredde två mackor för att ta med och äta på jobbet och fixa lunchen (det var - 15 grader ute och jag hade INGEN lust att måsta ut på lunchen för att köpa mat). Var på jobbet tio i åtta. Det är bara att inse att tidiga mornar är inget att förvänta sig att det blir av. Det hade varit så mkt bättre om han vaknat kvart i 6 ist och somnat vid 7 så hade man kunnat gå upp direkt. Ska iaf göra ett nytt försök i morgon och se om det kan gå bättre då. Har en del jag skulle vilja få bort innan helgen.

Jag har inga speciella helgplaner i helgen annat än att försöka hålla mig ur vägen för Mattias på lördag så han får sitta i fred och skriva lite jobbansökningar. Sen är det ju givetvis Line dance premiär på söndag! Får se om det blir till att åka ut till mamma & pappa och hälsa på dem på lördag...den stora fördelen med det är att man då dels får hjälp med Joel men även uppassning för egen del :) Joel är nu värsta energiknippen om dagarna (av vad jag har förstått...det är ju Mattias som är hemma under veckorna) Han ska hit och dit, upp och ned och babblar på mest hela tiden. Det är riktigt roligt att se och höra. Men jag kan förstå Mattias att efter några timmar kan man ju önska att de små vill sitta ned och leka lungt och stilla en stund så man själv får göra det.

Annars då? Jo, Joels farmor kommer på besök nästa helg. Det ska bli skoj. Får se om vi passar på att nyttja barnvakten och kan gå på parmiddag (vi är ett gäng på jobbet (tre arbetskamrater) som har turats om att bjuda hem med respektive på trerättersmiddag. Riktigt trevligt!) Annars kanske det kan bli en bio eller ett besök på Puben :)

Får se om jag kan få Mattias till att skriva något inlägg här framöver. Om inte annat så kanske han har något recept som han vill dela med sig av :)

Nu ska jag se om jag hinner läsa några sidor innan det är dags för att sova. Vore man smart så skulle man gå och sova på en gång, men så smart är man ju inte *s*

Tjingeling!!

//Helena

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0