illröd som en kräfta

är vad jag är om axlar och bröst efter dagens vistelse på Storhullsjön. Jag kom att tänka på i bilen hem att idag är den första semesterdagen som jag har sol och har fått varit ute en heldag och till och med hunnit sitta och pressa lite. Härligt!

I morgon bär det iväg till Stockholm med destination Frillesås, Göteborg. Det blev klart idag att vi kunde få låna Mattias fasters lägenhet som övernattning till och från Göteborg, så då behöver vi inte lägga ut pengar på hotellnätter och resan behöver inte göras i ett enda sträck. Ikväll hoppas jag att vi hinner planera rutten så att vi även hinner titta på lite intressanta saker på vägen ned mot Stockholm men även mellan sthlm och Gbg.

M: Inför resan köpte vi igår en bärbar dvd-spelare till Joel så han kan ha nåt att förhoppningsvis roa sig med en stund i bilen. Hem och testa dvdn som givetvis var bland de dyraste i affären. Helena kollar lite foton från London-resan, jag kollar vilka inställningar man kan göra, format o.s.v. Helena kör sedan igång en film. 1 minut, 2 kanske, sen korkar fanskapet ihop... 100 kronor i minuten kostade den dvd-spelaren... Nädå vi fick givetvis en ny, men fan vad irriterande. Jag hatar tekniska grejer som bara går sööööööööndeeeeeeer utan anledning. Listan i år; digitalbox (2 år gammal) Bärbar dator (2 år gammal) och nu en bärbar dvd (20 minuter gammal) Vad kommer härnäst? Pissgrejer är det vi får när priset ska pressas helt enkelt. Komponenterna blir så jävla dåliga att de inte håller mer än att folk ska hinna tröttna och köpa nytt. En hårddisk inköpt idag planeras inte hålla mer än 3-5 år egentligen har jag läst. Tänk på det om ni har mycket bilder på era datorer (som vi) Helena hade dessutom praktiskt nog lagt bilderna på c-disken tillsammans med operativsystemet... Nåja, fixat när jag väl fick nys om det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0