En dag ute i solen

Söndag. Sista dagen på ledigheten. Dagens utflykt blev till en lekpark för att kolla läget. Vi tänkte att det skulle vara lättare att hålla efter Joel i en lekpark än att gå sätta oss rakt upp och ned i en park för att kunna njuta av vädret. Tyvärr måste vi säga att Joel inte verkade vara så road av lekparken. Vi började med att gunga (var tyvärr gungor för större barn) men inget skratt från den lille mannen. Vi gick vidare till någon typ av gunghäst. Fortfarande ingen min, men till slut lite egen rörelse iallafall för att försöka få hästen i gungning. Ruthskanan flopp! Nepp, inget han ville göra för fem öre. Lite grin på vägen upp och oro inför åket. Lite mer grin efteråt. Allt som allt tror jag vi var i lekparken ungefär en halvtimme innan vi gick ut på gräset och då blev det genast mycket roligare!





Efter lite miner och tjoande från pappa kom ett litet leende till slut



La familia



Intressant  med vattnet och löven som flyter däri



Vid halv två gjorde vi bedömningen att Joel säkerligen skulle kunna somna innan något mellanmål. Vi hade då lämnat lekparker och grönområde och gått in till centrum. Efter 45 min gående gav vi upp och gick hem till lägenheten. Blöjbyte, toalettbesök och en banan och sen ut igen. Jag tänkte att nu måste väl ändå grabben somna. Klockan var då kvart i tre. Kvart över fyra var jag åter hemma igen med en liten grabb som INTE hade somnat. Nu gick jag inte nonstop i 1,5 timme utan jag tog en liten paus i vårt kommande nya boende. Joel somnade iallafall till slut ikväll bara efter 5 min vi gått för att natta honom (jag kan tillägga att hans föräldrar låg kvar ett tag och var på väg att somna själv)

Lördagen bestod i besök hos mina föräldrar i deras stuga och grillning till middag. Dagen började dock redan klockan 5 på morgon då Joel behagade att vakna. Jag var dock inte på humör för att gå upp, så han fick roa sig en stund med att dra i mitt hår innan det blev en vällingflaska...mer dragning i håret tills jag fick nog och vända på mig (la mig skafötters) Nu vet jag inte om Joel slumrade lite som jag, men kvart i sju hade jag iaf fått nog och gick upp. Klockan halv nio gav vi oss ut på promenad. Kommunen har planterat ut en massa fina vårblommor, så jag kunde inte motstå att ta några foton. Fråga mig dock inte vad blommorna heter ;)



Tulpaner känner jag igen...men sen inge mer




Under eftermiddagens promenad ute i mina föräldras stuga kände jag bara hur jag var tvungen att ta kort på detta bygge.




Lite lek i stugan med bollen....nu kan han till och med sparka på den :)



Klättra i trappsteg e skoj. Korten är tagen med mobilen och därav deras sämre kvalite. Tyvärr hade vi glömt kameran hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0