Hemnet

Nu finns lägenheten ute för försäljning på hemnet. Det ska bli spännande och se hur många som kan tänkas bli intresserad av den *håller tummarna*.

M: Idag har Joel gått på hyperfart från 5.45 till nu. Halv nio gick jag ut med honom i vagnen i förhoppning om att han skulle sova en stund. Jag gick i en timme innan han somnade. Sov till halv elva alltså. Lunch vid 11 sen gasade han upp i varv igen. Han rände runt i lägenheten, kastade grejer, bets och skallades , rev sig i håret o.s.v. Snabb tur till Västerslätt (Snabbnamnet på svärföräldrarnas hus som vi ska köpa. Som ligger i den stadsdelen. Västerslätt alltså.) Ut på gräsmattan så hypermannen skulle få springa av sig. Vi lärde oss att även ädeltallars (två enorma jävlar på tomten som äter upp allt annat liv...) barr kittlas i ansiktet. Vi lärde oss att lera är lera även i ett potatisland som inte använts på ett tag. Vi lärde oss att peta loss flagnad färg från fasaden. klockan 13 hade Joel sprungit klart och började otroligt nog tröttgnälla, gäspa och gnugga sig i ögonen. Snabb tripp hem (det är bara 3 km) och ut i vagnen igen. Tuuunga ögonlock, men varenda jävla mopedsatan i den här stan har avgasrör med en sån där bakvänd krök på så de låter som jetplan allihop. Jag hatar varenda en av dem. Och motorcyklar som låter för högt. Och transportbilar. Och traktorer. Och folk som skrattar högt när de går förbi mig och vagnen på gatan. Och folk som pratar högt i telefon när de går i närheten av mig. Så Joel somnade inte förstås. Förräns efter en och en halv timmes promenad. När han somnade gick jag raka vägen (3 km ifrån just då) till ICA inne i centrum och köpte öl...

Totalt två och en halv timmes promenad idag alltså. Jag har bra kondis, jag kan gå långt utan större problem men mer än två timmars planlös promenad utan annat mål än att vänta ut Joel och sen gå hem är fan inte kul...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0