Bad

Hej bloggen, det är jag igen. I fredags åkte vi och badade på badhuset. Ett av sommarens (?) få bad.. (Enda rentav?) Fan vet, jag slutade komma ihåg saker nån gång, jag minns inte när...

Nåja, badade gjorde vi i alla fall. 160 spänn för två vuxna, ett barn och en badblöja. Till Joel förstås... Sist jag betalade på ett badhus (förutom babysimkursen som var sjukt dyr...) så kostade det 15 kronor tror jag.



Joel häller vatten över sig själv. Det var jag som började med att hälla vatten över honom och han tyckte visst det var kul. Han blundar och häller men det mesta rinner bara rakt ner. Framför liksom... (Nalle Puh på blöjan som ni ser, kanske därför den kostar 15 kronor? Kapitalistbjörnjävel. Ta barnens pengar sådär.)

Joel älskar vatten så han hade skoj. Den lilla barndelen i badhuset hette nåt med Plupp, ni vet den där lilla barnbokskaraktären, han med lämlarna. Där var det ganska varmt i vattnet, 30 cm djupt typ, men vi badade även lite i den stora poolen. Där var det mindre varmt men han hade lika kul ändå.

På eftermiddagen åkte vi för att köpa lite Duplo till Joel. Det var dyrt... Tror grabben gillar det i alla fall så va fan då.

Som svar på kommentarerna från igår; Vi hade köpt sushi. Jag har gjort egen förut, den blev helt ok då men jag föredrar den köpta tror jag. Det finns två ställen i stan. Det ena stället gör större bitar. Det andra stället måste man alltså köpa fler bitar för att bli mätt. Tror ni man kommer ihåg vilket som är vilket? Nä... Inte mätt den här gången heller alltså. Men gott är det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0