Farbror polisen och en ilsken lapp på en bilruta

Det där lät väl som en spännande rubrik?? *ler*

Jag börjar med farbror polisen. Under alla de år som jag nu haft körkortet (tror jag kom fram till att det är 15 år iår) var söndags den första gång som jag blivit stoppad i en nykterhetskontroll. Första gång överhuvudtaget jag har blivit stoppad av polisen. Som tur var var det söndag förmiddag (just innan klockan 9) så det var inte mycket bilar i omlopp alls. Jag hann nog inte ens bli riktigt nervös (nog för att jag inte fick ned fönsterrutorna), jag förberedde mig för att visa körkortet men det var bara att ta ett djupt andetag, blåsa av bara sjutton och sen åka vidare igen. Det var en trevlig polis jag mötte på som önskade mig en fortsatt trevlig dag. Tack detsamma svarade jag.

Gissa om tankarna börja gå igenom huvudet sen efter allt var klart. Vad hade jag egentligen druckigt kvällen innan? Hade jag gjort något speciellt? Hade jag hunnit proppa i mig nå godis som skulle kunnat ge utslag? (man har ju läst ibland hur galet saker och ting kunnat gå) Svaret på alla mina funderingar blev nej, inte hade jag rört nå alkoholhaltigt under lördagen, inge godis hade jag heller stoppat i mig som skulle kunna ge utslag (tur man inte tycker om punsch godisarna som finns *s*) Jag hade haft en lugn (tråkig?) hemmakväll där jag på min höjd druckigt en burk cola zero. Inge fara och färde här inte.

Så till den andra delen av rubriken, en ilsken lapp på en bilruta. Ja ni. När jag kom hem igår efter att ha hämtat Joel på dagis stod det en stor Cheva pick-upp så fint parkerad på vår parkeringsplats med en hund i framsätet (rutorna var öppna). Jag hade bara hunnit vara borta  45 min så hade snubben (antar att det var en snubbe) hunnit vara fräck och ställa sig på vår parkering. Jag fattar inte ens hur folk ens kan tro att det är en gratisparkering, det borde inte vara så svårt att inse att man kör in på "privat mark" då det är ett inhängnad område med skyltning förhyrda platser - vad är svårt att förstå? Så jag in med Joel, serverade honom mellanmål och medan han åt survade jag ut på internet för att leta upp vem som stod som ägare på bilen. Inte tänkte jag snällt nöja med mig att någon snott min parkering.

Enligt registeringsnummret var bilen reggad på en firma. Jag letar rätt på firman på eniro, hittar ett telnr (gick till Lycksele) och ringer. Inget svar. Jag slår på telefonnummret och hittar åt två mobilnummer som börjar på 010. Båda dessa nummer var inte i bruk. Jaha, vad göra då? I vanliga fall är jag en snäll person som knappt vågar säga ifrån men nu kände jag att jag inte hade något för att vara snäll ocn tyst. Så jag satte mig ned och författade hop en lapp för att sätta på fönsterutan på bilen. Nu kommer jag inte ihåg ordagant vad jag skrev men jag började inleda den med "Hej Du" Du har ställt dig på en privat parkering. Det vore bra om du lärde dig läsa parkeringsskyltarna så att jag slipper komma hem och upptäcka att jag inte har någon parkeringsplats. Klockan är nu 14:50 och du har stått här minst 40 min och kom någongång mellan 13:35-14:15 Förhyrd parkering = Inte gratis parkering till allmänheten. MVH en som inte uppskattar att bli av med en parkering hon betalar för" Ja, kontentan var så iallafall. Så jag satte lappen på framrutan och gick iväg en sväng med Joel på Apoteket för att köpa huvudvärkstabletter och passa på att njuta av det fina vädret. När jag kom tillbaksca 40 min senare var bilen borta. Jag måste säga att jag känner mig ganska stolt över mig själv som vågade skriva en sådan lapp :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Bra H! Sånna där fasoner ska man inte få komma undan med! Och att lämna hunden så där, blir ju varmt även om rutorna är nere! Solen har ju legat på idag. Nästan så du hade kunnat ringa polisen och bett dem komma och ta hand om hunden om inte annat.

2009-09-08 @ 19:54:21
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Tony

"Louisville Slugger" är ett bra redskap på f-nstyg som fulparkerar...



Jag har en hemma :-)

2009-09-09 @ 17:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0