Curling

Igår hade jobbet ett friluftsdagstema på eftermiddagen där man hade fått välja lite bland olika aktiviterer - bowling, promenad, cykling, baka tunnbröd, afrodans och så curling. Jag valde att prova curling då det var något jag aldrig provat tidigare. Man kan säga att jag gick dit med spänning om vad det skulle kunna vara och hur det skulle gå.

Inte trodde jag att det skulle vara så jobbigt och komplicerad som det var, men det lilla jag hann pröva så kändes det skoj. Jag hade föreställningen att det skulle vara relativt enkelt, lite som bowling och inte speciellt svettigt. Visst, det var inte lika svettigt som afrodance men nog kom det fram lite svettpärlor i pannan när man skulle försöka ta sig från ena sidan av planen till den andra och knappt visste hur man skulle kunna hålla balansen och ta sig framåt. Än jobbigare blev det när man skulle införa momentet att sopa. Det var jobbigt!

Nu hann jag totalt bara vara med i en timme och vi var ett gäng så man hann inte testa så mycket, men jag gör nog gärna om det. Idag, när det var dags att gå till jobbet, så kändes det att man hade gjort något annorlunda igår. En sak kan man iallafall säga, det är inte så lätt som det ser ut på Tv! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0