Cykling och klippning av gräset

Igår blev det premiär för cykeln. Joel blev riktigt glad när han skulle få åka cykel till dagis. Inga problem alls att få upp honom på cykeln eller få på honom cykelhjälmen heller för den delen. Jag trodde nästan att han skulle vilja fortsätta åka cykel när vi kom fram till dagis men det gick bra. Däremot var han mindre villig att ta av sig hjälmen och tydligen hade han gått runt och pratat om cykelhjälmen hela dagen. Sen dags för hämtning gick det fort att ta sig därifrån....japp, han kom ihåg att vi skulle cykla hem. Väl hemma ville han fortsätta cykla så vi tog oss en liten extra tur efter att ha lämnat diverse packning. Tur det var fint väder.
(Gissa vem som hade ont när hon satte sig på cykeln i morse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Väl hemma igen efter en tur på industriområdet för att se om vi kunde hitta några traktorer lockade jag den lille mannen att vi skulle klippa gräset, få åka åkgräsklipparen. Men den fick jag inte igång. Det var bara att ringa pappa och fråga hur man skulle göra. Jag fick då rådet att strunta i den och gå med den vanliga istället, den andra var för komplecerat att starta (man skulle behöva vara två, ta fram startkablar eller ngt sådant) Som tur var hann Mattias vakna innan jag fick igång gräsklipparen. Så Joel och jag började klippa men sen fick Joel gå in till Mattias. Pojkarna kom senare ut och satte sig och tittade på mig när jag klippte. Så premiär för klippning av gräset för min del. Jag tycker det gick riktigt bra. Klippt på 30-45 min ungefär skulle jag tro. Bra motion!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0