Uppdatering

Klart som fan TVn står i köket, finns ju ingen annanstans att sitta... Missar inte fotbolls-VM bara för att det är lite stökigt. Förresten så hade nog Helena tvingat mig att ta in TVn igår när det var Greys anatomy så det så!

Bilder då; Fondväggen på väg upp i sovrummet.





Fondväggen och de andra väggarna färdiga.


Golvet, ett mörkt valnötsgolv, ligger där också nu men det fanns visst ingen bild på det. Skulle haft bilder på de roliga taklisterna också. Fy fan i helvete heller att jag gerar taklister med allmogeprofil nån fler gång. Det gick inte att få till det. Vi fick till vinkeln, eller ska jag säga vinklarna på geringen men det funkar bara om väggen är 100% rak och geringarna är 100% raka. Det hade nog varit acceptabelt, men det var inte bra så det blev dekorklossar i hörnen vilket blev riktigt snyggt.


Här kommer en "före"-bild på fasaden på baksidan. Ok, jag har rivit en del och fönstrena sitter ju inte där de satt innan vi började men ni förstår huvuddragen...




Och här kommer det en "halvvägs"-bild. Tillägssisolerat 45mm och bottenbrädor på plats.




Lite mer färdigt. Sektionen kring det runda fönstret ska vara röd men under de övriga fönstren ska det vara ljusare grå än övriga huset. Det är rött nu för att brädorna var grundade med rött.




Glasklart.





Nu när vi börjar se slutet av renoveringen (Ok jag vet att det är långt kvar men låt mig ha optimismen kvar när jag en gång hittar den då...) så vill jag passa på att göra min egen lista. 

Kanon och kalkon, varsågoda.


KANON
1. Tigersåg. Dont leave home without it. Jag utnämner härmed tigersågen till världens bästa verktyg.
2. Kakelkap. Mitt hittills bästa köp till renoveringen. 500 spänn på JULA och den var klockren. Kakelskärare är också bra men en bra skärare är svindyr.
3. Slipmus. Ok hade jag gjort riktigt från början hade jag inte behövt slipa bort nåt men när jag behövde den var den hur kul som helst. Fingrarna pirrar utav helvete om man kör för länge men jävlar vad bra den var.


KALKON
1. Dragkrok på bilen. Nä det hade vi inte. Svärfar har ju men att vänta på andra eller be om hjälp suger hästballe.
2. Bits till skruvdragare. Varför ska det finnas hundra olika?? Var fan är EU med sina standards när man behöver dem? Dessutom blir de jävligt vassa när man slitit dem ett tag och när man slinter med skruven och kör bitsen i fingret så gör det ganska ont. Nä förresten, det gör skitont. Fyra gånger har jag kört sylvassa bits i vänster pekfinger på i stort sett samma ställe. När man jobbat med händerna ett tag och de blir varma har man mycket blod i fingrarna. Det märks när man hugger in något vasst i dem kan jag meddela...

Ha det

//Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0