Helg och veckan som har varit

Så, då är det åter igen fredag och arbetsveckan är slut. Golven är dammsugade och tvätten är på tork nere i tvättstugan. Mattias är och lägger golv på lilltoan.

Mattias har jobbat natt måndag till onsdag så det har inte varit så mycket aktivitet i huset denna vecka. Köksbänken har iallafall kommit och elektriker är bokad till att komma på tisdagmorgon för dragning av el och kontakter i köket till att börja med. Planen är att i slutet av maj, första veckan i juni flytta in i huset....och nej, renoveringen kommer inte att vara klar tills dess.....

För egen del har jag varit på en anställningsintervju för ett jobb på Arbetsförmedlingen inom arbetslivsinriktad rehabilitering. Tydligen var det omkring 40-44 sökande och 8 har tagits ut för en första intervju. Det är fyra tjänster som är ute, två fasta och två tidsbegränsade. Givetvis är jag intresserad av den fasta tjänsten. Jag har ingen aning om hur intervjun gick men jag är iallafall glad att jag kom så långt som till en intervju. Man blir aldrig dummare av att få göra en sådan känner jag, åtminstone så fick jag en bättre förståelse på hur folk känner när de kommer till mig.

I morgon blir det besök hos frissan, klippning och göra ljusa slingor. Tyvärr blev det inte hos min ordinarie frisör så jag fick boka in mig hos dennes sambo istället....jag hoppas jag är tillräckligt känd att hon ger mig rabbaten som jag får av hennes karl ;) Annars så planeras ett försök att ta oss till badhuset med Joel. Det var ett rejält tag sedan vi var där samt att vi gjorde något kul tillsammans....hur är det nu med badkläderna, vart har vi dem??

Nästa vecka blir det nya äventyr. Vi har köpt biljetter till en interaktiv teater där man ska vara med och lösa en deckargåta med trerättersmiddag den 12 maj, En råtta på menyn. Vi var på en föreställning av samma karaktär förra vintern som då hette Mord till bords. Det var riktigt trevligt så vi har höga förväntningar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0