Finns inte mer

Det blev aldrig några scones. Just efter inskickat inlägg fick jag ett telefonsamtal från pappa som ringde och berättade att mamma dött i morse. Att baka scones fanns därmed ingen tanke på längre.

Tanken var att jag skulle åka ut till dem ikväll själv då Joel blivit förkyld så vi inte kunde åka ut igår som egentligen var planerat. Vi ville nämligen inte smitta mamma med någon förkylning som skulle ta ytterligare från hennes krafter. Jag hade förstått att mamma blivit mycket sämre då hon de senaste två dagarna bara legat och sovit, men att hon skulle gå bort så här fort var det nog ingen som drömde om. Jag hann därmed inte ta farväl.

Mamma blir hämtat ikväll klockan 18. Det kändes konstigt att se henne liggandes i sin säng. Hon var där men ändå inte, det fanns ingen närvaro. Hon såg precis ut som om hon sov, men utan att bröstkorgen höjdes och sänktes. Hon hade blivit ännu smalare än sist jag såg henne. Tydligen kunde hon inte tillgodose sig den näring hon fick via dropp. Att äta på vanligt sätt var inget alternativ för henne längre. Jag tror man kan säga att cancern slog ut levern utan att veta om det är korrekt eller inte. Det känns skönt att ha fått vara hos mamma de timmar jag var där, som ett sätt att ta farväl, även om det kändes overkligt.

Nu blir frågan och funderingen, vad händer nu? Hur ska livet bli utan mamma, inte bara för mig  utan även för pappa? Hon har ju alltid funnits där. Hon skulle ju ha haft flera år kvar innan det här ens skulle vara påtänkt. Jag trodde verkligen att hon skulle få uppleva sin 70 årsdag.

Mamma, jag hoppas du har det bra nu vart du än är. Jag kommer aldrig att glömma dig!
Kram
/ Din dotter

Kommentarer
Postat av: Camilla

Sitter här och gråter, så ledsamt. Jag är dålig på att finna ord vid sådana här sorgsna tillfällen... Men jag hoppas du vet att du kan ringa när du vill eller om du vill ses. Vadsomhelst. Då vet du hur du når mig. KRAM!

2010-10-10 @ 18:27:48
Postat av: Tony

Liknande Camilla skriver, svårt att säga något som passar.



Räcker ut en telefonlur, arm, etc. ...du vet att jag gör din resa + har gjort din kommande resa.



Även om din och min mors frånfällen var så olika i livet, så är sorgearbetet ett lika stort berg.



Har du ork att ringa mig någon kväll denna vecka så finns jag här främst Om du vill tala med mig, i andra hand för att dela med mig av min resa.

2010-10-11 @ 01:35:11
Postat av: Sussie

Torkar tårar och tänker på dig, din far och givetvis din egna lilla familj.

Läste dina rader och kunde inte låta bli att tänka på och känna hur jag kände det tisdagen den 21/4 -09 när jag hade mitt sista samtal med min mamma och på de samtal som kom några timmar senare....hur världen bara kastades omkull och jag inte visste varken ut eller in.

Finns här när du känner att du vill och orkar prata.

Älskar dig vännen <3

2010-10-13 @ 18:25:43
URL: http://babýblueeeyes.blogg.se/
Postat av: Sussie

Torkar tårar och tänker på dig, din far och givetvis din egna lilla familj.

Läste dina rader och kunde inte låta bli att tänka på och känna hur jag kände det tisdagen den 21/4 -09 när jag hade mitt sista samtal med min mamma och på de samtal som kom några timmar senare....hur världen bara kastades omkull och jag inte visste varken ut eller in.

Finns här när du känner att du vill och orkar prata.

Älskar dig vännen <3

2010-10-13 @ 18:27:21
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/
Postat av: Sussie

Oj! Ursäkta dubbelinlägget, blev nå galet här...

2010-10-13 @ 18:27:49
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0