Jul, nyår och lite annat

Ja, då sitter man vid datorn igen...dock ingen ovanlighet...det hör ju så gott som till vardagen att sitta någon timme per dag vid den egna datorn. I morgon är det min sista lediga dag och sen åter till jobbet på torsdag. Jag kan ärligt säga att jag inte har längtat eller längtar tillbaka till jobbet. Det har varit skönt att vara ledig. Tiden har mest spenderats till att vara i Sundsvall eller haft trevligt sällskap till nyår. Det har faktiskt bara varit måndag-onsdag som Mattias, Joel och jag har haft för oss själva denna vecka. Nu tänkte jag iaf lägga ut lite kort från den ledighet som har varit. Jag orkar inte skriva ihop om året som har gått som jag ser många nu gör på sina bloggar, näe, det får vara. Lite text och kort är det jag orkar med.

Dagen före julafton:



Joel sitter på skötbordet.


Julafton 2009, Matfors:



Julia och Joel efter avslutad julgrötsfrukost.



En tidig julklappsöppning mitt på dagen tillsammans med kusin Julia då de skulle fira julaftonen på annat ställe. Här får Joel hjälp av farmor att öppna sitt första paket.



Julklappen uppskattades och lektes med en stund innan det blev dags för mer julklappsöppning senare på kvällen.



Ombytt till skjorta och jeans. Joel sitter här och pratar lite med Hera, eller är det Silla??



Mer paket att öppna. Joel provar här på egen hand. I år var det faktiskt mer intressant att öppna paket än förra julen. Han lär sig! En nyfiken hund i bakgrunden.


Juldagen, Storhullsjön



På juldagen for vi alla till Storhullsjön och lekte ute i snön och åt lunch med farbror Thomas i hans nya fina kök.



Mattias var en flitig bobåkare med barnen. Upp och ned ett flertal gånger innan det blev dags att gå in och äta lunch.



Här ser vi ett försök från min sida att åka pulka med Joel....gick inge vidare.




En bild från huset i Storhullsjön. Mycket snö var det!



En bild på oss. Visst ser vi glada ut? Joel somnade snabbt i vagnen efter lunch så vi behövde inte vara ute längre än nödvändigt :)

Annandagen, Matfors:



Den lilla familjen, sittandes i fotöljen hos farmor.

Nyårsafton 2009, Umeå:



En rosig Joel om kinderna efter en tur ute i snön innan lunchdags.



Fina blommor på nyårsafton. Rosorna köpte jag själv och den andra uppsättningen fick vi av Sandra och Markus när de anlände. Jättefin! Den står sig fortfarande.



Kusinerna finklädda i soffan, väntar på maten.

Nyårsmenyn:
Förrätt: toastskagen



Huvudrätt: fläskfilé med rostade rotfrukter och haricoe vertes i tomatröra samt färskostsås.


Efterrätt: En tropisk frukttallrik innan den riktiga förrätten som serverades längre in på kvällen. Tyvärr glömde jag ta kort på den.





De som saknas är Joel och Mattias. Här är vi i början på menyn som ses.



Joel som alltid med tutte i munnen. För den obervante är han barfota efter mycket spring med Julia.


2010-01-01
Nyårsdagen bestod av en innedag då det snöade, snöade och snöade i massor. Enda gånger som vi gick ut var för att köpa godis, pizza och hyra film, Hangover. Passande namn gällande vissa personer...inga namn nämda ;)

2010-01-02
Grabbarna skulle åka och jobba lite på huset. Joel och jag åkte med då vi tänkte att det kunde bli en bra aktivitet att vara med och skotta lite snö innan lunch och vilan. När vi kom dit hade morfar (min pappa) redan hunnit skotta undan allt. Så det blev inte så mycket skottande för Joel. Här ser vi dock ett litet försök till skottning.





En liten spade till en liten kille



Mycket snö.

Jag avslutar dagens inlägg med en liten busbild. God fortsätning till er alla!



Kommentarer
Postat av: Maria

Ni verkar haft det bra under jul och nyår. Jättefina bilder på familjen också, speciellt busfröet på sista bilden. ;-) God fortsättning!

2010-01-06 @ 11:45:12
URL: http://mariaholmstedt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0