Första semesterveckan

Så, då har första semesterveckan gått av stapeln. Jag kan knappt tro att en vecka redan har gått. Jag kan inte säga att jag har saknat jobbet, har knappt tänkt på det. Om jag ska vara ärlig så trodde jag att det skulle bli svårare att koppla av från jobbet än vad det har varit. Kanske beror på att semestern startade i samband med midsommar och att jag fick chans att varva ned hos mina föräldrar.

Vad har då hänt första veckan? Ja, jag har haft släng av magsjuka (tror iaf att det var det). Jag fick känning av dålig mage redan på midsommar. Tur att jag var hos mina föräldrar så att jag fick hjälp med underhållning av Joel. Joel själv åkte på ont i magen två dagar senare och reagerade med att spy. Två gånger i sin säng på kvällen och sen en sväng hos mormor och morfar dagen efter. Mattias tycks ha klarat sig.

I huset har vi hunnit tapetsera vardagsrummet och lägga in golvet. Det blev vi klara med igår och det känns riktigt skönt! Soffan är inburen men inte så mycket mer än så. Vi har sagt att vi ska ta helg nu och bara umgås med Joel. Får se om vi kan hålla det. Idag tog vi en sväng förbi dagis och hämta upp lite saker som inte hade plockats hem inför sommarlovet. Sen blev det till att hälsa på fåren som finns i närheten av dagis. På eftermiddagen har vi besökt 4 H gården som finns vid Nydala och hälsat på lite mer djur samt Joel har tagit sommarens första dopp i Nydala sjön. Det var egentligen inte tänkt att han skulle få bada utan mer bara känna på vattnet, men han blev så eggad så Mattias tänkte att han skulle få vada ut i vattnet och säkerligen bli avskräckt på grund av det kalla vattnet. Blev han det?! Näe, han vadar ut och kastar sig ned i vattnet och börjar "simma" och plaskar glatt vidare. Gissa om vi blev förvånade. Om vädret blir bra i morgon har vi sagt att vi åker dit igen under mer ordnade former så vi alla kan bada (de som vill iallafall). Hoppas att planeringen håller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0