What´s up?

Ja, då är semestervecka då gjord och nu har man verkligen börjat tappa tidsuppfattning. Känns som att man har varit ledig i evigheter.

Den här veckan har bestått av bad, djurbesök, renovering och en massa sol. Joel har i helgen varit hos mina föräldrar så att vi har kunnat jobba ostört på huset. I går eftermiddag fick vi förstärkning av Mattias mamma och sambo. Förhoppning finns på att vi ska kunna välja oss en tapet till hallen som dessutom finns att köpa med sig på en gång så att vi kan tapetsera och börja lägga in golv *hållter tummarna och hoppas hårt*

Jag tänker inte skriva så mkt då jag börjat få träsmak i rumpan över att ha laddat upp en del nya bilder. Bilder på renoveringen av huset överlåter jag till Mattias så det blir korrekt bildtext till det hela. Jag vet inte hur många gånger Mattias har fått förklara vad saker och ting heter men det är som teflon, rinner bara av, fastnar inte :)


Ett av de första besöken på Gammlia. "Hej fåret!"




Från midsommar, hos min faster (e nästan granne med mina föräldrar i stugan). Joel fick leka med vattnet som slutade med att han vattnade hela altanen....


....samt diverse blommor och växter på gräsmattan :o)


Far och son på 4 H vid Nydala


Joel gör vinnar gesten Yes! Yes! Yes!


Första badet i Nydala sjön. Efter besöket på 4 H tänkte vi bara gå och titta på vattnet. Det slutade med att Joel badade. Inte planerat. Snacka om att vara orädd vatten! Ingen badkruka där inte! Pappa har äntligen fått en badkompis :o)


Kallt efter bad i Nydala sjön. Detta är dagen efter. Planerat bad med medtaget fika. Sen hjälpte det väl inte heller att det blåste en hel del den dagen.


Gammlia igen. Titt ut!


Gammlia


Hela familjen, Gammlia. Tur det finns självutlösarfunktion på kameran :)


Glass på stan. Förra söndagen. Fick smaka lite av mamma. Pappa nöjde sig med en kopp kaffe.


Joel i sin nya pool. Den förra hade tyvärr gått hål i, så pappa for snällt iväg och köpte en ny, större :)
(Vad tycks om de påmålade badtangan?? :o) )


Dagsfärskt kort från stugan. Lek i gräset.


Igelkott. När vi kom hem från stugan idag hade vi en igelkott på framsidan av huset. Joel blev väldigt intresserad.



Kommentarer
Postat av: Camilla

Härliga sommarbilder! :) Gammlia är ju toppen att hänga på :D

2010-07-15 @ 15:04:28
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0