Hejsan svejsan.

Inga bilder idag, jag glömde kameran som vanligt. Nu är väggarna i lilltoan borta. Svärfar köper våtrumsgips imorgon sen får jag se när jag har tid att sätta upp dem. Jag tror att badrumsfirman kanske kommer hinna före och gjuta golvet men det gör inget.

När jag stod där och rev igår så insåg jag helt plötsligt att jag ju inte kunde sätta upp de där våtrumsskivorna på en gång. Det skulle ju dras el först. Tänkte inte på det.... Blir fördröjning igen då tänkte jag. jag ringde elfirman som ska göra allt annat eljobb i huset i hopp om att i alla fall få dit en elektriker tidigt i Januari. Döm om min förvåning när han sa att han kunde komma idag... Och det gjorde han!! Kors i det lilla jävla taket.. Så nu är det färdigt att sätta upp gips och då har jag själv inte tid att göra det eftersom jag jobbar 5 nätter nu. Snopet liksom.

Strumpnisse då? Han skulle ju ringt senast i lördags lovade han. Blev inget med det. Ringde honom igår och påminde. Han skulle återkomma under dagen. Lovade han.... Blev inget med det. Ringde den jäveln igen idag och då säger han att de inte vill göra jobbet. Snopet nummer 2. S-pipe heter företaget. Ring dem om ni vill slösa tid och energi utan anledning. Finns ett alternativ och det är, som jag tror jag sagt tidigare, att man liksom sprutmålar ett lager epoxy eller vad fan det är invändigt i röret. Det är inte lika hållbart som det första alternativet, men det handlar bara om ett horisontellt rör som inte belastas på samma sätt som vertikala rör. Han som skulle göra det jobbet isåfall har också varit där och tittat tidigare. Han lät dock måttligt intresserad i början. En av anledningarna var (underförstått) att jobbet är för litet att lägga två hela dagar på. Den andra anledningen (uttalat) var att han tyckte kostnaden skulle bli för hög för mig. Min fråga är ju varför det skulle vara deras problem på nåt sätt? Vad kostar det mig när röret sen går sönder och jag måste bryta upp kök, golv och golvvärme? Jag fick honom på andra tankar (tror jag) och påpekade vad han själv sa första gången vilket var att det inte kommer ta två dagar utan en. Han skulle återkomma.... Kul... Han sa dock att de har jobb inbokade fram till April... Kul... Hur som helst så gör inte det heller såååå mycket eftersom de kommer åt insidan av röret från toaavlopp, dusch eller liknande så vi kan montera ihop hela rörsystemet och gräva och gjuta igen köket. Vidare sa han att de förmodligen skulle hinna peta in ett endagsjobb tidigare än så. Om han håller vad han säger så är ju det bra men jag börjar bli luttrad. Löften löften. Jag har hört en del redan.

Imorgon kommer det fyra gubbar som ska lägga ut marmorkross som avjämning på betonggolvet. Jag fick göra en städrunda nu ikväll innan jobbet och skyffla bort en grushög (40 tioliters hinkar) som låg i vägen. Jag flyttade den till köket istället. Det roliga med det är att svärfar burit högen den motsatta vägen för två veckor sen...

//Mattias

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mäh, vad är det för typer som inte vill utföra jobb? De får ju pröjs!! Och om det sen blir dyrt är ju inte deras problem. Tvärtom, de borde ju vara glada att de drar in pengar. Vilka knäppa typer det verkar finnas.

2009-12-17 @ 18:00:42
Postat av: Anette

Ibland när jag läser den här bloggen undrar jag om det är husrenovering eller arbete i gruva du skriver om... ;-)

2009-12-20 @ 14:57:27
URL: http://dront242.blogspot.com/
Postat av: Mattias

Hahaha!, ja du jag undrar själv också ibland när jag ser ner i gropen i köket. Idag har de lagt igen den (tror jag), eller åtminstone påbörjat arbetet. Killen som ska infodra (spraymåla insidan av röret) har sagt att de ska göra jobbet. De behöver dock inte komma åt röret direkt utan det funkar från toan eller duschen. Så nu är det inte så mycket gruvarbete längre som tur är. Nu blir det bygga istället vilket känns riktigt kul!



/Mattias

2009-12-21 @ 22:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0