Nu händer det saker!

Ja, om man skulle ta och sammanfatta lite vad som har hänt på sistone. Joels farmor kom ju förra tisdagen och stannade till söndagen. Gissa om Joel blev ledsen sen när det blev dags för henne att fara! Han frågade efter farmor länge. Roligheter som de hittade på var besök i lekpark en förmiddag, badhusbesök och en massa lek förstås! Joel och farmor fick dela rum med varandra och det gick bara bra. Vi sov så gott så *tihi*

Nu är farfar på besök. Han kom igår. Han ska hjälpa till att slita ut golv och dyligt i huset som vi ska ta över. Gissa om det är stökigt och dammigt där nu! Jag var förbi där i förmiddags, hade väl en förhoppning på att Joel skulle kunna äta lunch där och sen sova och jag hjälpa till lite, men det var inte ens lönt att tänka på att stanna kvar. Var så mycket bråte och grejer i vägen och Joel ville hela tiden till morfar så det var bara att bege sig hemåt igen. Inte så illa heller för nu har jag haft 2,5 timme för mig själv medan han har sovit (sover fortfarande). Tanken är iaf att grabbarna hela helgen och del av nästa vecka ska jobba intensivt på att blåsa ut det mesta av innehållet i huset för att förbereda för läggning av nytt golv och så småningom nytt kök och ett helt nytt badrum. Vi har ännu inte valt vad vi ska ha för golv eller kök för den delen. Vi har egentligen inte valt någoting än. Vi har som väntat på att lägenheten ska bli såld innan vi skulle börja med renoveringen av huset, men nu så börjar vi iallafall så att det ska hända saker. Så nej, lägenheten är ännu inte såld. Jag har dock fått ett bud som jag har tänkt acceptera, får se nu hur seriösa budgivarna är. Jag bytt mäklare och hoppas nu på ett mycket bättre resultat och mer respons från mäklarens sida än den förra jag hade.

Ja, det är väl så det ser ut för oss just nu. Det är bara att hålla tummarna att saker och ting går smidigt nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0