Flytt ett avklarad

Jag tänkte bara skriva några rader för att updatera att flytt nummer ett är nu avklarad. Just nu sitter jag tillsammans med  en liten småsjuk kille...inte Mattias...i en soffa på Berghem. Joel har fått lite feber så han har varit hemma från dagis måndag och nu tisdag. Förhoppningsvis kan han återgå till dagis i morgon.

Men det var ju inte om Joel jag skulle skriva. I onsdags em/kväll kom Christine och Svenne upp för att stå till förfogande för flytten. Torsdagen bestod i av att flytta de kartonger som hade blivit packade, hämta en släpvagn med kåpa, handla, fara med tomglas och pappersinsamling. Själv jobbade jag. På fredag började arbetet med själva flytten. Det är tur att man har möjlighet att få ta en flyttdag från jobbet för det behövs verkligen vid en flytt. Karlarna bar och for med kartonger, farmor lekte med Joel, mamma min och jag vi packade. Kvällen avslutades med en god middag med vinbraserad sauverkål och ankbröst. Det var första gången jag åt ankbröst och jag blev faktiskt positivt överaskad att det var gott. Faktiskt godare än oxfile måste jag säga.

Lördag. En hektisk dag. Snacka om produktiv dag. Nu flyttades det mesta, tv, soffa, sängar, skrivbord, matbord, kläder. Paus gjordes endast för fika till lunch och sen middag till kvällen. Det är inte lätt att hålla isär saker som kan förvaras i huset och det man bör/måste ta med sig. Jag trodde inte att vi skulle behöva ta med oss så mycket till lägenheten vi fått låna, men det blev en heldel ändå. Bara vinterkläderna tar ju en heldel. Sen packa kläder att ha för 1-2 mån framåt är inte heller det lättaste, inte för mig som tjej iaf...det finns en hel del som "kan vara bra att ha" ;)

Söndag: en dag som vi nog alla trodde skulle gå fort att packa ihop det som fanns kvar. Men icket. Innan allt väl var nedpackat, dammsugat, kört till Västerslätt, återställt släp så hann klockan ändå bli mot 15 på eftermiddagen. Sedan skulle Mattias få hjälp att fixa ett fönster innan Christine och Svenne kunde åka hem. Deras planerade hemfärd klockan 14 blev förskjuten till 18.

Jag hade tänkt jag skulle ha tagit kort under flytten men det blev inte av. Det var så mycket att hålla reda på så att gå runt och dokumentera glömdes bort. Jag är iaf glad att jag har fått med mig kamrerna. Mattias ville ha med sig sin box så han kan se fotboll, så jag packade ihop den med våran bärbar dator, kände mig nöjd över att ha tänkt på att ta med scartkabel. Igår uppdagades det dock att jag glömde fjärrkontrollen så han kan inte se på boxen iallafall. Å vart är då denna fjärrkontroll nedpackad?? Ja du, det vete sjutsingen, om den inte är i påsen med diverse kablar så har jag ingen aning. Nästa problem är då, vart finns denna påse med kablar? Enligt Mattias så kan denna påse vara precis överallt. Tydligen har det packats där det kommits åt att ställa saker och ting. Själv har jag inte sett hur huset ser ut nu med alla våra saker, men jag har förstått att det inte finns mycket utrymme kvar till övrigt.

Trots hektiskt helg så måste jag nog ändå säga att det ändå gått bra. Vi tackar så hjärtligt mycket för all hjälp vi har fått, utan det hade det inte gått lika smidigt och lätt. Nu är det bara att hålla tummarna att det fortskrider med renoveringsplanerna i huset så att vi inom snar framtid kan få flytta in till vårt nya hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0