Di e smarta de små liven!

Idag har vi bland annat varit på Coop Forum för vi skulle titta på lite saker där.  Där finns en stor, gul bil som de små kan åka i efter betalning. Joel brukar alltid få sitta i den en stund och låtsasköra då vi tycker det är lite dyrt att betala 10 kr för någon minuts körning.

Idag, när jag sa att vi inte några pengar till en tur tyckte Joel att jag kunde fara och hämta pengar. Vi valde att äta ute till lunch på stället, köttbullar och mos. Jag gick och köpte en dricka till Joel och kom tillbaks med en guldtia som jag la på plånboken. Vad tror ni den lille sa? Jo, nu fanns det ju pengar till att åka bilen! Han kopplade, sedan förra åket, att det kostade en sådan där guldpeng att få igång bilen. "Jag ta pengen och lägga i bilen...". Så, efter lunchen var avklarad var det bara att låta den lille mannen få sin tur i bilen.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hehe, näe, de är inte dumma de små liven! Ibland är jag nästan förvånad över hur skärpta de är!

Men de där bilturerna är ju tokdyra, är det 2 minuter ens de får åka?

2011-02-26 @ 09:29:22
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0