Bra och dålig film

Vi har haft turen att kunnat ha två filmkvällar de senaste två kvällarna. Jag gick och hyrde film igår medan Mattias nattade Joel med förhoppning att han skulle somna tidigt så vi fick kvällen för varandra. Planen lyckades och pojken sov redan från kvart i åtta på kvällen....hela kvällen igenom (vaknade dock upp från tolv på natten till kvart över två *suck* ) så vi fick verkligen en hel kväll för oss själva. Härligt! Vi hade köpt ost och kex tidigare under veckan för att kunna spisa ...godis och chips fanns det också.

Vi var båda sugna på lite äventyrsfilm och tänkte att kanske Narnia skulle passa. Ingen av oss hade sett den. Oj vad vi blev besvikna! Den motsvarade inte alls våra förväntningar :( Då hade vi större tur med kvällens film Get Smart. (japp, pojken somnade tidigt ikväll också :) ) Det var länge sen man såg en film man verkligen kunde skratta till tycker jag och man blev så där härligt glad och upprymd. Det blev man av denna film....tycker jag iaf. Så den rekommenderar vi att se om ni inte har gjort det. I morgon står Australia på schemat så vi får hoppas att Joel ännu en kväll är oss till lags och somnar snällt så vi hinner se den i tid då den är nästan tre timmar lång.

Som jag nämde i första stycker så var Joel vaken några timmar i natt....var inge skoj. Till slut somnade han om efter att vi hade varit uppe en liten stund och sedan bytt rum där det var mkt svalare...om det nu kan ha haft ngn betydelse. Joel vakande iaf upp vid halv åtta i morse *stön* men då gick jag in till Mattias så han fick ta vid. Det var faktiskt hans tur att gå upp i morse. Tydligen fick han Joel att somna om en stund till innan de gick upp strax innan kl 9. Själv kravlade jag mig upp strax efter 10 då jag hade tänkt att vi skulle ut till mina föräldrar idag och hälsa på. Annar hade jag gladeligen legat kvar i sängen ett tag till.

Lite kort från dagen efter vår utflykt till mormor och morfar:



Kul att  plocka ut......



...med matlådor och platslådor kan man göra mycket skojsigt



en närbild på son och far....Joel själv som har tagit kortet (med lite hjälp och gudining av pappa då)



Börjar bli lite trött här


I morgon ska vi försöka vara duktiga och göra så mycket vi kan och hinner i själva hemmet....gå med glasflaskor och papper till pappersinsamlingen, laga mat till Joel och frysa in, handla inför den kommande arbetsveckan, tvätta och givetvis ta en svängom med damsugaren. Det tycker iallafall Joel är intressant och roligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0