Livet

Vet inte vad jag ska skriva egentligen men jag känner att jag måste skriva något. Idag har det inte varit en bra dag...inte i den bemärkelsen att Joel varit jobbig eller det har varit tufft på jobbet eller att Mattias och jag har bråkat...nej, det är snarare livet självt och de olika vändningar det kan ta. Då pratar jag om de vändningar som gör att allt vänds upp och ned.

Jag fick veta idag att en arbetskamrats man fått veta att han har cancer, var vet man inte men man hittat metamorfer (heter det då?) Det får en att börja tänka efter. Sen när jag kommer hem och pratar med min mamma (som varit dålig en tid tillbaka) har hon fått veta idag att hon har ändtarmscancer - mer utredning fodras. Det får en att tänka efter ännu mer och en rädsla börjar formas. Sen, när jag håller på att säga hej då till mamma min uppe på sjukhuset ringer min bästa vän och gråter i telefon. Då har hennes mamma dött i bilolycka idag. Vad säger man?! Jag har iaf min mamma kvar i livet men hennes har helt plötsligt ryckts bort. Sussie - mina tankar finns hos dig.

Kommentarer
Postat av: Karin

Nej men fy!! Jag hoppas att de dåliga nyheterna tog slut där! Hade mycket hellre läst att du och Mattias bråkat än detta hemska.



Livet är skrämmande, men man kan inte gå runt och vara rädd och orolig hela tiden, utan istället leva det fullt ut istället.



Hoppas det känns lite bättre idag! Kram!

2009-04-22 @ 10:40:41
URL: http://www.sthlmcookie.blogspot.com
Postat av: Camilla

Den där rädslan är inte kul, kände den när min mamma hade cancer..man vill ju ha sin mamma frisk så hon kan bli 95 år..minst! Helst 125! Du ska se att de kan hjälpa din mamma lika bra som min :) Sänder en stor kram här via bloggen!

2009-04-22 @ 21:13:59
Postat av: Anonym

http://jennyp3nny.blogg.se/

2009-04-23 @ 21:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0