Tillfällig föräldrapenning

Så har man varit hemma den första dagen med tillfällig föräldarpenning på grund av sjukdom hos ordinarie vårdare. Japp, Mattias har inte blivit bättre. Han besökte läkare idag och fick penicillin men man kunde inte konstatera att det var streptokocker vid besöket. Givietvis togs det en odling så vi får väl se om det kan vara något annat. Är det inte streptokocker så kommer penicillinet inte att hjälpa. Dagen har än en gång utspelats hos mina föräldrar. I morgon (kommer vara hemma i morgon också) tänkte jag passa på att åka och hälsa på en kompis och dennes son på förmiddagen så Joel får någon mer i hans ålder att leka med :) Förhoppningsvis är vädret bättre då (har bara varit regn och rusk idag) så att vi kan gå ut på en promenad. Skulle vara skönt med en sådan känner jag.

Vi får se om våra planer håller så att vi kan åka ned till Matfors på valborg. Det som var tänkt var att åka ned på torsdag, jag åker buss hem på söndag och så stannar Mattias och Joel kvar i någon dag till och tar med sig farmor  tillbaks upp. Det blir iallafall inte lönt att låta någon mäklare komma hit och fota lägenheten innan valborg är överstökad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0