Underbart väder!

Helgen har bestått av två dagar av sol, sol och strålande sol!! Idag blev det till att vara ute med Joel när vi var hos mina föräldrar. Mamma frågade mig i morse när jag kom dit om jag har bosatt mig där redan. Tyvärr blev det så att Mattias har legat sjuk hela helgen i över 39 graders feber och ont på ena sidan halsen. För att låta honom vara i fred och inte behöva ha Joel upp i sig så har jag spenderat helgen hos mina föräldrar...ja, jag har ju åkt hem när det varit dags för Joel att gå och sova.

Igår däckade jag på soffan innan klockan var tio...katastrof på en lördagkväll! Men det var nog lika bra för tio i sex i morse var det en liten kille som ställde sig upp i sin säng och började kvittra. Typiskt, tänkte jag. Det kanske går att söva ned honom med lite välling? Upp och göra välling, byta blöja. Tillbaks till sängen, Joel drack vällingen. Visade ingen tendens på att vilja somna om utan lämnade istället något i blöjan så det var bara att gå upp och byta igen. Tillbaks till sängen. Ingen liten kille som ville ligga still där så jag hivade över honom till sin säng och tänkte att där kunde han ju masa runt så  mycket han ville. Det gick ju bra....en liten stund. Sen var det tråkigt. Över till vår säng igen...kanske kunde han somna nu? Kl hade nu hunnit bli strax efter kl 7 på morgon. Näe, då hade lillkillen åter igen lämnat ngt i blöjan så det var bara att kliva upp. Därav att jag redan kl 8 var hos mina föräldrar denna dag.

Väl på Västerslätt (där mina paranteser bor och vårt kommande kvarter) blev det frukost för min del och sedan tog pappa min Joel ut på en promenad  strax innan klockan 9 för och se om han kunde somna. Vilket han gjorde och sov ända fram till kl 11. Då hade Sussielull hunnit komma för att hälsa på en stund och med sig hade hon en fin liten hund Fanny. Joel blev nog glatt överaskad när han vaknade :)

För att inte berätta allt som hänt i dag på detaljnivå så kan jag sammanfatta att det har varit en bra dag. Jag har fått suttit ute och fått färg på mig, Joel har haft en bra dag trots att han inte sov nå mer efter förmiddagsvilan, jag har fått träffa kusinerna och lite annat folk och Joel har fått leka av sig rejält. Han somnade idag innan kl 19. Lär väl vakna tidigt i morgon antar jag. Jag förmodar att jag själv somnar tidigt ikväll också, men det är nog lika bra så jag tar mig upp tidigt i morgon.



Fin vovve! Joel e ganska nyvaken och sitter snällt på marken och tittar på Fanny



Pussar!



Här hjälps det till med morfars ogräsränsande



Det är kul att hjälpa till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0