Över förväntan

Jag måste säga att det hitintills har gått över förväntan med inskolningen på dagis. Förra veckan var han där alla dagar och det gick hur bra som helst med att träna lämning. Visst grät han när vi sa att jag skulle gå, men sen när vi vinkade hejdå genom fönstret så var det inte mer om det.

Idag var den första riktiga dagen på dagis med lämning och en senare hämtning. Idag var dagen D då Joel skulle äta lunch och sova där. Tydligen gick det bara bra (det var Mattias som hämtade idag). Joel somnade tydligen själv i vagnen medan han fick vänta på att en annan barn skulle somna genom vaggning. Sen sov han i 1,5 timme. Men nog tar det på krafterna hos dem små. Nog för att han alltid är trött på eftermiddagarna, men nu var det inga problem alls att få honom att somna och det innan halv åtta.

Det enda orosmoln som nu hägrar är att han börjar bli förkyld *peppar peppar* Jag hörde i morse när han började vakna till att det var som lite täppt i näsan och här på kvällskvisten har den vela börja rinna lite samt att jag hörde när han han lades i sängen att det lät lite täpt. Antar att det innebär att han kommer att sova dåligt i natt och att han måste få lite näsdroppar. Nässprayen är hos mormor och morfar i skötväskan. Typiskt när man kanske måsta ha den..hmm....

Går allt bra i veckan kommer Joels tider att vara mellan 9-14 på dagis med lite variation på förmiddagarna beroende om jag måste vara lite tidigare på jobbet eller inte. Blir en spännande höst :) Jag hade tänkt lägga ut lite bilder men det var så himlars segt att ladda upp dem så jag orkar inte sitta och böka med det nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0