El

Jag har ju skrivit tidigare att vi ska dra om elen i huset också. Kostar också en hel del. Mer än jag trodde men när jag var där i veckan och skulle kapa lite reglar så insåg jag att det nog också är en bra ide att göra om man vill sova lugnt.

Jag stod i garaget, ni har ju sett hur det ser ut där, och hade ställt upp gersågen ganska nära dörren eftersom det var det enda ställe det fanns plats på. Det närmaste uttaget för el var därför uttaget ute, där man stoppar in motorvärmaren. Jag drog kabeln dit och gasade på sågen bara för att kolla om den var ok. Vriiing sa den, sen var det tyst... Och mörkt... Strömmen gick i garaget, utbyggnaden och köket. Jag kollade proppskåpet och såg en propp som kunde vara trasig. Jag hittade dock ingen ny att stoppa in så det fick vara till svärfar kom. Han bytte alla säkringar och ändå fick vi inte tillbaka strömmen. Vi kollade huvudsäkringar men inget var fel. Nån som kan el och kan ge en förklaring? Kan man bränna kablar? Jag hatar och är livrädd för el...

Reglarna skulle jag kapa för att jag skulle flytta dörröppningen för badrummet 30 cm. Jag insåg att det skulle bli fel när jag stod där en dag och kollade. Toastolens kant skulle ha hamnat vid dörrfodret typ. Något för nära dörren kanske. Men jag lovar att jag inte mätt fel. Det är det jävla huset som rör sig, jag svär!

//Mattias

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0