Rör och mera gräva

Idag dök badrumsfirman upp igen. Kul att det händer nåt. Nu har de lagt rör i lilltoan och till blivande badrummet. Helvetesröret genom köket och tvättstugan ska ersättas av ett nytt. 4 meter rör som antingen kan infodras för 1500 kronor per meter eller ersättas.

3 meter. Så djupt går röret mitt i vårt kök för att hamna i nivå med det kommunala avloppet. 3 meter. TRE jävla meter?! Och varför inte utanför huset? Mitt i köket...

Här kommer lite bilder.

Lilltoan med nya rör. Jag funderar på om jag ska lägga klinkers och kakla här själv sen, men Helena ser ingen anledning till varför vi ens ska ha kakel här. Badfirman ska lägga en våtrumsmatta. Jag vill nog göra det ändå. Bara för att ha gjort det själv liksom.




Rör i rännan till nya badrummet. Det är inte dålig kvalitet på bilden, jag hade dammsugit lite före och dammsugarpåsen gick sönder. Jävlar vad det sprutade damm. Och spån. På mig...





Fördelare för golvvärmesystem. Kommer sitta i väggen mellan badrummet och Joels rum. Aningen dammigt, ja.. Efter att jag jobbat där några timmar så luktar allt damm i flera timmar. Var jag än är alltså... Det sätter sig ett lager i näsan som man liksom inte blir av med...




Imorgon fortsätter det. Svärfar bilar fram ränna för nytt rör att ersätta helvetesröret. Badrumsfirman monterar lite mer av golvvärmen samt fortsätter i lilltoan. Själv? Hemmapappa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0