Vadå rubrik? Varför då?

Bilder från det som gjorts på Vallmovägen på fredag av badrumsfirman och av oss.

Helvetesröret i sin helhet. Det dyker ungefär en meter från där jag står nu, det kanske inte syns riktigt. Sen ligger det på 50 cm och dyker ytterligare 50 cm på 4 meter. Det går bara vatten i de ledningarna så lutningen är ok. Avlopp från toa får inte luta för mycket, då fastnar papper till exempel medan vatten rinner undan.




Precis där det dyker första gången. Från höger kommer gammalt handfat. Från vänster garaget och pannrummet.




Kröken i köket nu dlevis övergrävd. Inte för att jag inte tyckte om att titta på det utan för att det blev mindre ras om jag slängde upp åt det hållet. Sen ska de in med en strumpa precis här hade vi tänkt då. Resten tas upp och byts ut.





Golvvärmefördelaren på plats. Rören dragna dit också sånu är det bara att börja jämna av golvet (marmorkross) och lägga golvvärmeskivor av frigolit. NAAAAJJJSS!!



Har ingen bild på detta, men armeringen av betongen som sticker ut vid sidorna i skyttegraven har gett mig en hel del härliga skärsår på armarna. Ser ut som en själplågande fjortis nästan. Ha det!

//Mattias

P.S. Grattis Julia!

D.S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0