Foundation

Jag köpte en ny foundation idag när jag var och handlade på maxi idag, maxfactors miracle touch, liquid illussion foundation. Givetvis så har reklamen påverkat mig.

Man kan inte säga att jag är en person som använder detta dagligen, på sin höjd lägger jag till lite puder i ansiktet för att inte se så blek ut (jag kör annars med eyliner och mascara som daglig sminkning). En rejäl sminkning har jag inte gjort på år och dar känns det som. Men i och med att lilleman blir större och större och man börjar komma ut i världen igen så kände jag att det skulle vara skoj att ha något nytt.

Så sagt och gjort. När jag gick där på maxi idag själv (utan karln då vill säga)passade jag på att titta lite på denna foundation och klippte till. Jag har även provat den och jag måste säga att jag känner mig nöjd med resultatet. Den känns smidig och inte kletig alls. Färgen kändes också helt ok (fanns dock bara en färg att välja) I vanliga fall är jag lite mer för puder än foundation just för att slippa kladdet men även för att jag tycker att man ser skårorna i huden så mkt mer känns det som. Så jag tror faktisk jag har lyckats hitta något som jag kommer att kunna använda lite mer dagligen :)

Kommentarer
Postat av: Camilla

Great! Är ju svårt hitta smink man trivs med! Har själv hittat en foundation som funkar! (var tvungen att köpa till bröllopet i somras) Dock blir det inte så mkt användning av'et då jag mest är hemma.. Ha en fin lördag!

2009-09-26 @ 11:44:10
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0