Hänt nåt eller?

Lite bilder på vad som hänt sen sist.

Joel ute i snön hos mormor och morfar




Årets första jordgubbar! Eller buppuppubbar som Joel kallar dem. Samma som han kallar vindruvor för nästan; "Buppuppuva"




Förra helgen jobbade vi i lilltoan med kakel. Helena skär och sätter kakel med precision.





Så här ska den ena väggen se ut.




Jobbade lite i badrummet också. Jag och Svenne satte masonite som en rund fönstersmyg. Här sågar jag ner den så den kommer jämns med kaklet. Jag gav upp med sågen och körde med rasp efter ett tag. Billigt och vekt skit, bladet värmdes upp och blev 50% längre än det var från början. Det gick lite bättre med rasp men det var ett jävla göra och jag var livrädd för att slinta med raspen och repa kaklet. Gjorde inte det som tur var...




I tisdags fick vi så äntligen sätta in badkaret där det ska vara. Notera det enorma utrymmet vi hade till godo... Badkaret är 180 cm brett. Mellan väggarna är det 184,5. Öh, minns fan inte om vi hade beställt badkaret när vi satt upp väggen, men det finns en möjlighet att vi gjort det och hade en jävla tur att det gick in. Eller så var det riktigt bra planering. Tur har jag ju inte så det var nog det andra alternativet...




Några glasblock måste man ju ha förstås. Vi hade från början tänkt tre rader med block men ändrade oss eftersom det kunde ha känts trångt. Plattsättaren meddelades. När jag kom dit på onsdag kväll hade han lik förbannat börjat sätta tre rader. Han hade fått för sig att vi ändrat från fyra till tre rader. 5 lager upp hade han kommit.... Bara att riva. Jag hade inte ens tänkt åka dit den kvällen men det blev så. Tur var väl det. (Hej se där jag har nog fan tur ibland ändå?!)



Idag torsdag så monterade rörmokaren resten av grejerna i badrummet. Han skulle hinna nästan helt klart trodde han. Fredag ska det vara färdigt hur som helst. Vi satte upp innertaket i badrummet idag, gick ok. Dörrkarmen satte vi också på plats. Vi hann inte skruva fast den i väggen men det hoppas jag ska gå smärtfritt när den nu sitter på rätt ställe. Mer bilder kommer snart.

Ha det!  //Mattias

Kommentarer
Postat av: Sussie

Fint de blir! O va paff jag blev när jag såg H med kakelskäraren. Men du verkar ju ha riktigt bra koll på de där vännen...kanske kan leja dej nån dag ;)

Puss o kram på er alla tre!

2010-04-23 @ 14:10:20
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/
Postat av: Anette

Vad jättefint det blir! Vi ville också ha glasblock... men fick inte in det någonstans. Tänkte på det häromdagen, jag har inte badat i vårat bubbelbad på hela vintern, trots att det varit -30 var och varannan dag. Tror jag använt badkaret tre gånger sen Elin föddes... Så jävla dumt.

2010-04-23 @ 23:19:23
URL: http://www.dront242.blogspot.com
Postat av: Mattias

Dumt att köpa det eller dumt att inte använda det? Kan väl själv inte påstå att det är en nödvändighet med ett bubbelbadkar för 17000 med radio, belysning, fjärrkontroll, vattenfall och fan vet allt men när ett vanligt jävla badkar kostar 7000 kr så tyckte jag det var lika bra att köra fullt ut. Jag hade också gärna haft badrummet färdigt i vintras när man frös som värst. Nu när det är klart så kommer våren helt plötsligt, lär väl inte badas sååå mycket innan det blir höst igen antar jag.

2010-04-24 @ 23:01:40
Postat av: Sussie

Jag kan komma o köra lite konstsim däri o imponera på er ;)

2010-04-26 @ 15:33:16
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/
Postat av: モンクレール 2012

タイガースは、2010年に事実上ほとんどすべて - 音楽最高性能の3つのデバイスを輸送した。 ミゲル·カブレラプラスホセバルベルデは非常に物資を決定したことが判明し、それに加えて基本的なジャスティンVerlcontributed TOERトスする無力な選択されていた追加のりが発生した場合に、Cの背中が整理任命の結果であった。 各オブセレブ破滅では、任意のタイガースは、持っている、ある特定のHLFオンAL基本的にスタートとインターネット土俵、しばしば非常にカイ町白色ソックスのすべての実際の背面。
モンクレール 2012 http://www.theyogurtbaraz.com/

2013-11-05 @ 12:13:19
URL: http://www.theyogurtbaraz.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0