Reportaget fortsätter

Gårdagen började tyvärr med regn så förhoppningen att kunna jobba på utsidan var inte stor. Själv tog jag Joel och drog iväg till mor och far för att lämna grabbarna i fred för att jobba. De valde att börja med Joels rum. Som tur var valde regnet att upphöra så de sedan kunde fortsätta med utsidan av huset sedan. När Joel och jag kom hem var allt klart för att börja måla så då började mitt arbete. Japp, jag har målat! Det känns kul att kunna få bidra, skulle gärna göra mer om jag kunde och fick möjlighet till. Dock valde regnet att återkomma just när ena delen av väggen var klar och det var dags att bryta för middag (jag målade inte längst upp, känner mig in så bekväm med att stå på stegar).

Denna dag började tyvärr också med regn, inte mycket, men grabbarna valde ändå att jobba med utsidan. Bra val för innan frukosten var uppäten hade regent slutat...jag ser dock nu att det tycks ha börjat igen. Idag har vi fått förstärkning av Joels morfar. Det är även tänkt att ventilationssnubben ska komma och slutföra sitt jobb idag. Om man säger så här, tror jag det först när det är klart.

Lite bilder på vad som har hänt sen sist:

Mattias börjar måla

 

Jag tar över målningen

 

Färdigt resultat av min målning

 

Farfar & Joel sitter och har det trevligt

 

Joel går runt och leker elefant


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vad duktiga ni är! Det är jättekul att måla, in- som utvändigt..man ser ju resultat ganska snabbt :D Andra varvet är iofs sällan lika kul :p

2010-08-09 @ 16:40:04
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0