Nojja?

Jag sitter i soffan och väntar/hoppas på att Joel ska somna snart. Joel har sedan i fredags varit rinnig och täpt i näsan och haft hosta. Hostan är fortfarande kvar men nästäppan tycks ha försvunnit. När jag kom hem från träningen ikväll och satte mig i soffan med Joel tyckte jag att hans andning blivit annorlunda. Han andas nu mycket snabbare och nästan ansträngd...kan det ha låtit lite pip från luftröret? Jag har givietvis gogglat på feber och hosta hos småbarn (glömde skriva att han hade feber i gårkväll och under dagen) och läst. En fundering jag har nu är om han har fått RS-virus?? Jag hittar en beskrivning: "Från smittotillfället tar det tre till sex dygn innan sjukdomen bryter ut, ofta som en vanlig förkylning med nysningar och rinnande näsa med slembubblor"...slembubblor tror jag faktist Joel hade den här gången.....


I vilket fall som helst lär ju inte jag kunna slappna av i natt utan det blir nog en del vänder in i hans rum för att kolla om han andas. Låter hans andning lika dant i morgon blir det nog jag som ringer till BVC och frågar om råd, ska han komma in för koll eller är det bara jag som läser in mer än vad det kan vara? Förkyld har Joel hunnit vara några gånger men det här är första gången jag reagerar på att hans andning låtit annorlunda. Innan jul hade han rinnig näsa och hosta men andningen var helt ok. Annars så är Joel precis som vanlig tycker jag...inge fel på att vilja leka eller springa omkring. Det har varit lite svårt med maten men när han fick pasta och köttfärssås så åts det med relativt god aptit. Tur att dagis är stängt i morgon för planering så att han får vara hemma och under uppsikt. Får se om det blir en VAB-dag på tisdag.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Stackars liten, inte roligt när de är sjuka. Du kan ju alltid ringa sjukvårdsupplysningen..de har ju öppet dygnet runt så slipper man invänta bvc's öppettider. Kan ju vara skönt bara få rådfråga någon kunnig och ofta har de nåt bra tips att komma med hur man underlättar för små sjuklingar :) Hoppas det inte är nåt rs-virus utan bara en vanlig liten förkylning!

2010-02-07 @ 23:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0