Nu händer det saker!

Jag har pratat med mäklaren idag och har fått ett bud på lägenheten. Kruxet är bara att de vill ha tillträde innan första mars! Jag kan säga så här att flytta till huset är inte aktuellt i dagsläget. Våra kära hantverkare har verkligen legat på latsidan och inte gjort det de ska göra...det de väl har gjort har också blivit fel eller så har de gjort saker de inte ska göra just nu. I vilket fall, snabba tankar och beslut. Kan vi flytta tillfälligt någon annanstans eller inte?? Att flytta till mina föräldrar i deras stuga är inget alternativ- de bor på landet och har inte plats för oss tre. Sen har vi ju det här att Mattias sover under dagen ibland också.

Vad göra?? Hinner vi få tillräckligt klart för att flytta in till huset ändå på tre veckor? Troligtvis inte. Jag pratar med pappa om ett alternativ, som inte mottogs riktigt positivt, och fick då förslaget att höra med en kusin som studerar på distans och inte är så mycket hemma. Så jag pratade med honom om möjlighet att få låna hans lägenhet under iaf mars månad. Inga problem tyckte han. Han är ändå inte hemma så mycket och skulle utomlands en vecka. När han är i stan kan han låna en kompis lägenhet istället. Det klart att vi skulle ta budet och bo hos honom. Härligt att ha sån släkt som ställer upp utan några problem.  Så jag ringde tillbaks till mäklaren och sa att jag accepterar budet. Så i morgon klockan 8:15 är det träff hos Mäklaren för att skriva kontrakt. Snacka om att det kommer bli hektiska veckor fram till sista februari! Mattias har varit och köpt 20 flyttkartonger så vi kan börja packa redan nu. Många tankar rusar genom huvudet, mycket att tänka på, mycket att ordna, mycket att hinna.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag säger som Gert..ÄNTLIGEN!

2010-02-04 @ 20:43:56
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Sussie

Härligt! Men oj va ni får jobba snabbt nu... Hoppas allt går vägen o att ni, trots all brådska, hinner packa allt ordentligt så ni inte kommer till västerslätt med mosaik istället förtallrikar ;)

2010-02-05 @ 09:21:10
URL: http://babyblueeeyes.blogg.se/
Postat av: Tony

Äntligen!!! :-)

2010-02-06 @ 03:11:33
Postat av: Karin

Men vad skönt att ni fått den såld!! Och att ni kunde lösa bo-kruxet relativt lätt.



Grattis!! :-)

2010-02-07 @ 13:27:31
Postat av: Helena

Jo, det känns som att det var på tiden att få iväg lägenheten. Sedan hade jag gärna åtminstone fått ha två månader på oss innan vi skulle måste flytta ut, men vad gör man för att inte missa en affär. Det ska bli riktigt spännande att få flytta iallafall :)

2010-02-07 @ 20:35:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0