Packa pappas kappsäck?

Jag tänkte jag skulle berätta lite kort om helgen. I fredags var jag ute med några tjejkompisar och åt middag, en lättare variant av after work. Efter middagen gick vi vidare till ett fik för kaffe och godbit då det inte fanns att få på matstället. Kvällen var väldigt trevlig och det var skönt att kunna få sitta och snacka i lung och ro i några timmar.

I torsdags kom Mattias pappa upp för att hjälpa till med jobba på huset i helgen. Han hade med sig vårat runda fönster som vi beställt från en fabrik i Ö-vik. I fredags kom ytterligare förstärkning av Mattias mamma och hennes sambo. Så i fredags blev klockan strax innan elva på kvällen innan herrarna behagade att komma hem. Tyvärr blev det andra planer på att sätta in fönstret på grund av oönskad kyla.

Lördagen började med kyla och funderingar om fönstret kunde sättas in var ett stort frågetecken. Som tur var så kom solen och den kalla temperaturen försvann så vid tidig eftermiddag kunde fönstret sättas in. Jag har inte sett det själv, men enligt skickad bild så ser det bara bra ut. Jag får se om Mattias kommer att lägga ut lite bilder av allt de hunnit göra under helgen. De har hunnit lägga in golv (inte det riktiga golvet men de spånskivor som ska finnas lagda innan golvet ska läggas) i vårt sovrum, vardagsrum, hall och köket. De har idag hållit på med att sätta upp väggar till Joels rum, vårt sovrum och till det nya badrummet.

Vad har då jag gjort hela helgen? Legat på soffan och bara haft det bra? Näe, inte riktigt. Jag har varit hemma och packat ned diverse saker i flyttkartonger. För tillfället finns bara en kvar av de 20 st som Mattias köpte förra veckan. Jag har rensat i klädkammaren, sängkläder, gardiner, böcker, plastlådor, glas, koppar, porslin ja, nästan det mesta. Trots allt detta är det fortfarande en hel del som är opackat. I vilket fall som helst känns det bra att golven finns lagda i huset så att vi kan lagra våra saker i huset i väntan på den rikta flytten dit så vi inte behöver hyra förvaring någon annanstans.

Kommentarer
Postat av: sandra

Hej mattias!



Nej, tur i oturen så var det skanska som satte upp skåpen. Marcus har ringt försäkringsbolaget och de ska komma ut idag!

Så vi får se hur det går!! Något less nu bara :(

2010-02-19 @ 09:46:56
URL: http://nordinsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0