Veckan som varit

Jag känner mig lite manad till att skriva om veckan som varit, nog mest för att skryta lite om mig själv skulle jag tro. Jag skrev ju om funderationer på att passa på att gratisträna en vecka under januari. Detta har jag nu gjort. I måndags var jag på ett pass som heter step 2 ko (tror ko står för kondition). Det passet var så där. Tyvärr blev jag inte impad. Om det hade att göra med att jag hade svårt att hänga med i koreografin vet jag inte, säkert. Jag tycker att jag brukar vara rätt duktig på att snappa upp och hänge med, men inte i det här fallet. Den sista 10 minuterna när allt sattes ihop och kördes om, och om och om igen fick jag nästan fint stå vid sidan och titta på.

I torsdag var jag på bobybalance. Den här gången gick det bättre. Inte helt problemfritt men det var klart mycket lättare att hänga med och det var ett lungt tempo. Nästan just så pass att man blev svettig. Hur som hellst så kändes det klart mycket bättre än steg 2 men jag blev inte helt övertygad till om det skulle bli ett träningskort eller inte. Det som kändes bra med passet var att man kände att hela kroppen fick jobba och det kändes även efteråt. Från step 2 fick jag bara träningsvärk i höger vad, från bodybalance kände jag lite i mage, armar m.m.

Idag så blev det bodystep. Gissa om man blev svettig??!! Härligt! Tempot var högt men det kändes bra att svettas. Stegen var inte allt för svåra nog för att det även här fanns mer komplicerade kombinationer. Till skillnad från step 2 sattes dessa block inte ihop till en enda lång dans (?) utan det var ett block för varje låt, sedan lämnade man dem till något nytt. För mig passar det utmärkt. Om veckan började med en besvikelse från första passet så avslutades det med en smäll av positiv energi. Nu ska jag bara fundera över hur jag ska kunna lägga upp min träning om det blir till att köpa ett träningskort. Veckor där Mattias jobbar natt måndag till torsdag blir nog en vecka med risk för lite träning. Med lite menar jag kanske en till två tillfällen. Det jag skulle önska är att kunna vara igång med tre pass per veckan, två bodystep för att få upp konditionen och ett bodybalance för att få smidighet till kroppen.

Igår, lördag, hade Mattias och jag en barnfri kväll. Joel fick sova över hos mormor och morfar. Vi hade inget speciellt inplanerat att göra, utan vi tänkte att det skulle vara skönt med en lugn, stillsam hemma kväll utan att det är någon liten som ska underhållas eller komma mitt i maten och vill att man ska komma. Kvällen blev riktigt skön, vi började med att äta prosciutto, tomat & mozzarella, oliver, parmesan, grissini samt trött vin till förrätt. Sedan gick vi och hyrde film, Inglorious basterds för att se senare på kvällen. Väl hemma igen såg vi bort ett avsnitt av Morden i Midsummer via Svtplay. Sen blev det middag. Pasta Carbonara åt mig och pasta med pesto till Mattias. Efterrätt blev en massa godis :) Jag trodde inte jag skulle kunna sova så länge idag men jag låg faktiskt till tjugo över tio innan jag vaknade och klockan hann nästan bli kvart i elva innan jag klev upp. Klockan 12 var vi på stan och tog oss en frunch för att sedan åka iväg och hämta lilleman. En skön helg med andra ord :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0