------------------------- Begravning ------------------------


En tröst i sorgen
Gud oss ger
Att Mor nu slipper
lida mer


Idag har vi tagit farväl av kära mor. En dag jag bävat och inte sett framemot men ändå gjort det på något konstigt sätt. Hon fick ett underbart väder. Begravningen var fin och pricken över i-et var ett underbart hyllningstal till mamma. Det var många som kom och det kändes fint att det var så många som ville ta ett sista farväl av henne. Det var jobbigt att möta alla och gå igenom begravningsceremonin, men sen när det var över kändes det skönt.

 

 

 

En fin dikt som läses på minnesstunden var:

 

"Vid höstvidars susning, du somnade stilla,
nu sjukdom och oro ej mer gör dig illa
Skön är vilan som himmelen ger
skönt att veta du lider ej mer"


Vila i frid mamma!!


Kommentarer
Postat av: Åsa

Mycket fin dikt! Skönt att få läsa dina ord. Hon har det nog bra nu, utan sjukdom och smärta. Tänker på er!

2010-11-04 @ 21:18:29
Postat av: Sussie

Vackra rader...

Hoppas det även var en vacker begravning och att ni nu på något sätt känner en sorts lättnad och värme. Mammas begravning var vacker, tung, skön att få gjord...andades ut efteråt, landade på nåt sätt rätt behagligt efteråt.

Många kramar till er och till din far

<3<3<3

2010-11-04 @ 23:18:40
URL: http://[email protected]
Postat av: Camilla

Skickar en stor kram! Säger som Åsa..tänker på er.

2010-11-05 @ 19:14:51
URL: http://millansmemoarer.blogg.se/
Postat av: Anicka

Att ta farväl av Ulla var bland det värsta jag gjort...i sorgen så finns en vacker dikt som ger tröst. Precis så här tror jag Ulla vill att vi ska minnas henne.

Minns Mig

Minns mig när dött och gått min väg

Försvunnit långt in i tystnadens land

När du inte längre kan hålla min hand

Eller jag vända mig om och hejda mitt steg

Minns den tid vi haft

Berättar om kärlekens lyckliga dagar

Minns mig bara

Du förstår och kan se att det är för sent att rådslå eller be

Men om du skulle glömma mig ett tag

Och sedan minnas, sörj ej det.

För om mörkret och förruttnelsen spar

Minsta spår av de tankar som jag har

Då är det bättre att du inte minns och ler

Än att du minns och aldrig skrattar mer.

-Christina Rossetti

2010-11-06 @ 12:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0