En bra helg men en dålig start på den nya veckan

I helgen har det hänt mycket. I lördags blev det en tur ut till pappa (Joel & jag, M jobbade). Sedan åkte vi gemensamt och uppvaktade en kommande 60-åring. Det blev en heldag med aktiviteter. Jag blev bara lite orolig när jag såg på termometern när vi hade klivit upp, 28 grader kallt!! Men, som tur var, kom solen sakta fram och gradantalet sjönk kraftigt och hamnade på 13-14 grader kallt under resten av dagen.

Söndag: Natten till söndag inte lika skoj då vi tror att Joel hade feber. Han var jätte varm när han kom över till oss. Dock resulterade det i att han sov längre på söndagen så vi alla fick sova ut för att sen kunna ligga och gosa lite i sängen innan det blev dags för frukost. Till frukost blev det nybakta scones som Joel och M fixade medan jag började städa/dammsuga. Efter en superb frukost blev det att åka iväg till Happy Homes för att kolla klinkers och tapet till hallen. De hade jippo på stället så Joel fick göra bekantskap med lejonet på Leos lekland och så bjöds det på fika och kaffe och glass/balonger till barnen. Joel var väldig blyg mot lejonet i början, men efter en stund så blev han rejält varm i kläderna och började domdera lejonet "stå upp" "gå" sedan blev han ännu säkrare och vågade börja gå fram och ta på lejonet men mamma skulle gärna finnas i närheten. Iallafall, det blev ett givande besök. Klinkers och tapet är nu beställda till hallen. Skönt! 1-2 veckors leveranstid.

Efter Happy Homes blev det ett snabbt besök hos ÖoB för att köpa billig tandkräm. Tiden där bestod i att stå i kö för att betala tandkrämen medan Joel och M satt i bilen och väntade. Sedan blev det Coop Forum, vilket jag redan har skrivit lite om i ett tidigare inlägg. Resten av dagen bestod i att, för mig vila en stund. Joel valde att gå upp, och M började med att jobba i hallen.

Joel var trots febertoppen (?) under natten till söndag väldigt pigg och glad under dagen. Mot kvällen steg temperaturen igen och under natten hamnade den upp mot 39 grader. Inte läge att gå på dagis i dag med andra ord :( Jag blir hemma idag och M får ta förmiddag i morgon så jag inte behöver ställa in alla mina möten. Sen får jag se om pappa har möjlighet att komma in tidigare till stan och fixa eftermiddagen.

Jag antar att dagen kommer att bestå av en hel del tv-tittande. Just nu är det Wallice och Gromit som gäller för Joel. M har lånat hem en film från bibblan som verkligen har uppskattats. Får se om det blir en tur till den lokala ica affären för att köpa lite saft för att få lite luft. Just nu ser han lite väl trött ut.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0